Yhdistyksemme

Myllypuron Martat ry kuuluu  Uudenmaan Martat ry:n jäsenyyteen, joka puolestaan kuuluu valtakunnalliseen Marttaliittoon.

Myllypuron Martat ry, hallitus ja vapaaehtoismartat v. 2024

Hallitus 2024-2025:

Puheenjohtaja: Nina Weurlander

Varapuheenjohtaja ja emäntä: Marja Päivinen

Sihteeri, jäsenrekisterin pitäjä, arkiston ja tilaston hoitaja: Eila Elo

Rahastonhoitaja: Eeva Karppinen

Emäntä: Liisa Vahtera

Edustaja alueryhmän kokouksissa: Tiina Felt

Mediamartta, tiedottaja Hannele Hyppönen

Vapaaehtoismartat:

Vapaaehtoistoiminnassa martat voivat ottaa kaiken osaamisensa ja elämänkokemuksensa käyttöön. Vapaaehtoismartat voivat neuvoa eri vapaaehtoisaiheissa tai pitää vaikkapa sieni-, horta-, käsityö-, puutarha- tai ruokatapahtumia tai -retkiä toisille martoille tai vaikka lapsille. (ks. lisää vapaaehtoistoiminnasta: Uudenmaan Marttojen vapaaehtoismartat | Uusimaa). Uudenmaan Marttapiiri kouluttaa vapaaehtoismarttoja. Jos haluat tietää lisää Myllypuron Marttojen vapaaehtoistoiminnasta, ota yhteyttä: myllypuron.martat@gmail.com

Matkamartta: Nina Weurlander

Kässämartat: Marja Päivinen, Eila Elo, Helena Sammalkammas

Ruokamartat: Terttu Närhi, Eila Ahokas, Eeva Karppinen,

Puutarhamartat: Tiina Felt

Sienimartat: Hannele Hyppönen, Kirsi Koponen,

Hortamartat: Hannele Hyppönen, Tiina Felt, Eeva Karppinen

Lukupiirin vetäjä, Myllypuron Marttojen edustaja seurakunnan alueneuvostossa: Anja Pihlajaniemi

Varasihteeri ja toimintatilastojen kirjaaja: Seija Ahonen

Merkkipäivien muistamiset: Anja Hiltunen

2. Mediamartta:

Ympäristömartta: Hannele Hyppönen (mm. keittiökompostointi, eko- ja probioottinen siivous)

Tietosuojamartta:

Kirjanpitotoimisto: Tilitoimisto Erca-tilit Oy.

Toiminnantarkastaja: Helena Kuusela

Varatoiminnantarkastaja: Eija Kaurila.

Vapaaehtoismarttojen tehtävät Myllypuron Martoissa

Ruokamartta

Ruokamartat jakavat ruokaan ja ravitsemukseen liittyvää tietoa ja taitoja toisille Martoille ja ympäröivälle yhteisölle. Osallistuvat Marttaliiton ja -piirin ruokamartoille tarkoitettuun koulutukseen

Kässämartta

Käsityömartat toimivat kädentaitojen vertaisohjaajina. Aiheina voivat olla mm. eri käsityötaitojen perusteet, korjausompelu tai askartelu. Osallistuvat Marttaliiton ja -piirin kässämartoille tarkoitettuun koulutukseen

Matkamartta

Matkamartta auttaa Marttojen erilaisten matkojen ja kulttuuritapahtumien käytännön järjestelyissä

Puutarhamartta

Puutarhamartat neuvovat hyöty- ja koristekasveista sekä järjestävät puutarha-aihe. Osallistuvat Marttaliiton ja -piirin puutarhamartoille tarkoitettuun koulutukseenisia tilaisuuksia Martoille ja ympäröivälle yhteisölle

Tietosuojamartta

Tietosuojamartan tehtävänä on huolehtia siitä, että tietosuojamääräykset toteutuvat jäsenrekisterin ylläpidossa. Tietosuojamartta välittää myös tietoa omien tietojen suojauksesta ja tietosuoja-asioista yleisestikin jäsenistölle.

Mediamartta

Vastaa yhdistyksen viestinnästä, kotisivujen ja Facebook-sivujen päivityksestä. Opastaa yhdistystä viestinnän suunnittelussa ja toteutuksessa. Osallistuu Marttaliiton ja -piirin mediamartoille tarkoitettuun koulutukseen

Sienimartta

Välittää tietoja kauppasienistä, niiden tunnistamisesta ja käytöstä. (*Suorittanut Marttaliiton sieniosaajapassin). Luennoi ja opastaa Ruokaviraston ruokasienistä, näköislajeista ja myrkkysienistä. Järjestää sieninäyttelyitä, retkiä ja maisteluiltoja (yhdessä ruokamartan kanssa)

Hortamartta

(**Suorittamassa Luontoportin villiyrttikurssia). Luennoi ja opastaa  villiyrteistä ja niiden käytöstä, järjestää maisteluiltoja yhdessä ruokamartan kanssa

Ympäristömartta

Välittää tietoa ja materiaaleja ympäristö- ja ilmastoteemoista (kuten pesu- ja puhdistusaineiden ympäristövaikutuksista ja luontoystävällisistä puhdistusaineista, kierrätyksestä ja kompostoinnista, energiansäästöstä) muille Martoille ja ympäröivälle yhteisölle. Osallistuu piirien ja Marttaliiton järjestämiin koulutuksiin.

Hallitus 2023 (Eeva Karppinen puuttuu)